Resans höjdpunkter

Ja, nu har vi landat hemma i Sverige igen!
Gud så skönt det är att vara hemma!

Jag tänkte dela med mig lite av resans höjdpunker.
Detta är helt utan inbördes ordning och självklart har vi varit med om massor med annat skoj. Men dessa saker toppar i alla fall min lista!

Efter en vecka i New York kom vi till ett lite lugnare San Francisco.
Andra dagen där åkte vi till Muir Woods för att se Redwood träden.
Det var hur häftigt som helst!





Några dagar senare var det dags att ta sig ut till Alcatraz.
 Vi lyssnade på en audio tour där gamla fångar berättade om hur det var att vara en fånge på Alcatraz.



Vi fick även höra om den mycket berömda rymningen!



Efter San Francisco körde vi ner till Pebble Beach.
Det var en häftig upplevelse!



Vi passade även på att spela deras korthålsbana.





Att hyra bil och köra längst Highway One i Big Sur är verkligen ett måste om man är i Kalifornien! Det var hur kul som helst och vilka fantastiska vyer!







Vi tog en avstickare från Highway One och körde ut i öknen till Calico,
även kallad The Ghost Town.







Efter Calico besökte vi både San Diego, Los Angeles och Las Vegas, men inget av det slår Grand Canyon! Åh vad jag älskade det landskapet!





Efter Kalifornien åkte vi till Florida.
Det är något magiskt med fyrverkerierna på Magic Kingdom!



Efter Orlando körde vi genom Everglades och provade på att åka Airboat.
Det var verkligen häftigt att flyga fram över träsket!
Och vi fick se såå söta små bäbis alligatorer!



Vidare ner till Key West där det blev sol och bad.
Det är så härligt med solbränna och värme!



Oj vad mycket vi har varit med om nu när man tänker tillbaka.
Det är supersvårt att välja ut vad som har varit bäst. Men jag tror vi har en liten röd tråd genom mina höjdpunkter och det är att naturupplevelserna har varit bäst. Jag är ingen storstadsmänniska och trivdes helt enkelt som bäst när vi var ute på vift någonstans i öknen eller längst en enslig väg någonstans på Highway One. Nu ska vi bara försöka komma in i vardagen och i rätt dygnsrytm igen.
Det kommer nog ta ett tag att smälta denna enorma resa som vi gjort!



TACK alla ni som har följt oss på vår resa genom USA!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Ni verkar ha haft det hur bra som helst!

2013-12-28 @ 18:33:00
URL: http://ellennilsson.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0